Isabella "Blondin Bella" Löwengrips - Real or fake?

Isabella ”Blondin Bella” Löwengrip

Falskt!

Isabella Löwengrip (också känd som Blondinbella) påstår att hennes blogg ska ha 1.5 unika besöker i veckan. Men den korrekta siffran ligger istället på 260 000 unika besökare i veckan.

Så svar på frågan om detta är real or fake svarar vi falskt!

Isabella Löwengrips påstår också att hennes instagram-storys ska få 250 000 views per dygn. Men den korrekta siffran ligger på 100 000. 

 

”Jag har varit i kontakt med flera advokater som fått ta del av uppgifterna och som menar på att detta kan röra sig om både avtalsbrott och bedrägeri” Bloggbevakning.se

Upphörde samarbeten

Företaget Chimi Eyewear, avslutade ett samarbete med Isabella ”Blondinbella” Löwengrip. Detta efter att de har fått information om köpta likes och kommentarer.

Isabella ska ha lagt ut ett betalt samarbete med glasögon-varumärket Chimi. Kommentarer och likes svämmade in, men det var något som inte stod rätt till. Bloggbevakning gjorde en granskning. Den visade  att flertalet av kommentarerna var köpta.

En följare kommenterade detta och Chimi Eyewear svarade då med:

”Jag var lika chockad som dig när detta uppdagades och vi har valt att avsluta samarbetet och har inte för avsikt att göra något liknande igen. Jag befinner mig i en annan tidzon och har missat detta helt, något jag om någon såklart är väldigt ledsen för” Chimi Eyewear

Allting försvann

På måndageftermiddag så tog Isabella bort allting som var relaterat med samarbetet att göra.

”Vi har noterat att det har förekommit vad som verkar vara främst köpta kommentarer på ett av Isabellas Instagraminlägg. Därför misstänker misstänker att det rör sig om ett sabotage utifrån och vi utreder detta.” Marisol Was, kommunikations-ansvarig på Löwengrip Invest.

”Vi har haft en dialog med Chimi och vi kommer inte kommentera våra dialoger med våra samarbetspartners” Fortsätter Marisol Was

Isabella i konkurs

Isabella lanserade företaget Hermine Hold som skulle sälja håraccessoarer på nätet. Bloggbevakning rapporterade att Isabellas företag gick i konkurs. Detta hända bara 8 månader efter lansering. Precis samma dag som nyheten släpptes skrev Isabella Löwengrip på sin blogg:

”Om det är något som jag har lärt mig när livet skakar; så är det att kavla upp ärmarna och jobba sig ur krisen”

Företaget lanserades i februari och gick i konkurs i slutet av november.

Sammanfattning

  • Isabella Löwengrip har inte 1.5 miljoner unika besökare i veckan.
  • Efter att Isabella blivit ”avslöjad” tog hon bort allt som hade med samarbetet att göra. (Förmodligen för att företaget inte ville ha det på hennes Instagram något mer)

Förra artikeln

Ifall du tyckte om denna artikeln så kanske du vill läsa en till? Eller så kanske inte denna artikel var för dig, läs en helt annat isåfall!

Förra artikeln: Nättroll är alltid olika personer – Sant eller falskt?

Sociala Medier

FaceBook: @realorfakeSWE

Reddit: @RealOrFakeSWE

Twitter: @RealOrFakeSWE

Mejl: info@realorfake.se

Categories:

No responses yet

    Lämna ett svar

    E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *